Ahad, 23 Mac 2014

Sahabat


Sahabat atau kawan sesuatu yg manusia tetap akan jumpa di dunia ini. Pada pendapat saya, sahabat merupakan seseorang yang sentisa berdamping dengan kita ketika susah dan senang namun sahabat sejati merupakan seseorang yg berusaha menutup kesalahan dan kelemahan kita dengan kekuatannya, seseorang yg tahu akan kelemahan kita namun menerima kita seadanya , seseorang yang sentiasa membimbing kite ke arah kebaikan..

Dalam dunia yang penuh dengan tipu daya muslihat, manusia yg hipokrit serta warga yg materialistik, insan yg bergelar sahabat sejati susah utk kita cari melainkan persahabatan yang kita jalinkan berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh).


Namun begitu, saya berdoakan agar kita terus didampingi insan2 yg mempunyai nilai sahabat sejati. In Shaa ALLAH... Ameen..

6 ulasan:

  1. dlm dunia ne kita kena pandai memilih sahabat... sebaik2nya sahabat yg membawa ke arah kebaikan yg sanggup b'susah2 demi kita dan tak mau lihat kita bersendirian... :)

    BalasPadam
  2. akak. sebenarnya ee terpaksa end up friendship with him. tak tahu yang finally dia ada perasaan dekat ee. haih sedih. dah kawan lama. i dunno whether i take the perfect way ke apa.
    taknak kecewakan dia. bcs honestly anggap dia kawan. hm.

    BalasPadam
  3. Susah nak jumpa sahabat yang betul betul ikhlas. Kadang ada yg cakap belakang tikam blakang etc

    BalasPadam
  4. Nurulee : hmm.. bgi pendapat akak, adk spatutnye cuba terangkn pada die dlu.. sbb kwn yg baik bukan senang nk cari kat dunia ni dik.. tpi itu pada pndapat akak la..

    BalasPadam
  5. Nur Syuhada : btul tu kak.. stuju 100% :)

    BalasPadam